Mellandagsmys.

Nu är en mitt uppe i ledigheten. Och det är Så Skönt! 14 dagars ledighet, det är alldeles ljuvligt, speciellt efter denna stökiga december.

Hittils har jag dock inte hunnit med jättemycket, annat än julfirande och saker som hör därtill.

Den 23e December jobbade jag fortfarande (världens lugnaste dag på jobbet!) och efter att jag äntligen slutade så bar det av direkt hem och städa inför julafton den 24e, eftersom hela skalan skulle komma hem till mig och fira. Det var både stökigt och skitigt i mitt hem, efter en galet upptagen December där jag tyvärr varit tvungen att prioritera bort mitt hem lite. Dock var det ganska snabbt fixat, och innan mamma kom hem till mig för uppesittarkväll samt julmats-förberedelser hann jag klart med både städning, julköttbullar och de två sorterna amerikansk fudge jag planerat att göra. Kändes ypperligt najs!

Jag vart dock väldigt, väldigt trött under kvällen, och uppesittarkvällen blev inte mycket till uppesittarkväll då jag kraschade i säng redan vid 11 och sedan vaknade morgonen därpå först vid 10-snåret, haha! XD

Julafton blev dock väldigt väldigt lyckad! Jag och mamma spenderade början av dagen med att fixa färdigt så mycket av maten som möjligt, och om en får säga det själv så vart jag väldigt nöjd - det var det maffigaste julbordet vi haft hittils!

Godisverkstaden! Chokladpraliner mdd ingefärsfudge, chokladpraliner med limekola och päron cognacs tryffel! Även chokladdoppad amerikansk fudge med kardemumma, tryfflar med pistagenötter, samt tryfflar med polkagriskross.

Och här var kvällsmyset inför uppesittarkvällen! :D jag vann en ny lott, wohoo~

Såhär såg glöggmyset ut inför Kalle Anka. Ädelost och pepparkakor, mums! Vi provade även två nya glöggsorter - päron, samt pepparkaka!

Julklappshögen under trädet var så hysterisk att det var rent LÖJLIG! Men ahhh, det ÄR ju verkligen roligt med paket. Både att ge och att få!! :333

Lite oskarpa bilder på julbordet kommer här! Här har vi ostbricka med fyllda färska fikon, edamer, ädelostar, flödeostar, samt en drös marmelader! ^^ även ägghalvor medhemmagjord majjonäs, massa knäckebröd samt hembakade västerbotten-snurror.


Här höll jag på att stöka i köket för fulla muggar, tog bara en poserings-paus för kameran!



Mera ost-/marmeladbricka.

Ägghalvor, vilket ju kan vara något av det godaste i världen.

Baconrullade chevrefyllda dadlar. Yumm~~~

Typ det mesta av det kalla. Laxar, sillar, "myrstack", gubbröra, skagenröra, körv, salami, kalkon, julskinka, pickles, grönkålssallad.



Massa varmt. Brysselkål, Jansson, den finska leverlådan, ribs, rödkål, prinskorvar, köttbullar...

Needless to say, allihopa var rätt mätta efteråt! Dock gjorde jag en missberäkning med min nya mage, att TROTS att jag tyckte jag tog så otroligt lite av fisk-delen så var jag SÅ stupamätt efterråt att jag faktiskt inte ens kunde smaka på det varma förrän flera, flera timmar senare!

Efter maten kollade vi på lite film - Netflix har på riktigt lagt till en ny säsongs-kategori som de kallar Glittret i granen vilket ju är helt adooooorbs, och vi valde Ensam Hemma att titta på!

Till filme åt vi denna smarriga efterrätt:

Brittisk fruktkake-glassbomb fylld med päron, körsbär och blåbär - SÅ hysteriskt gott, speciellt med det krunschiga lagret av choklad som var runt om! 


Efter det så gick pappa ut och skulle köpa öl/tidningen, och hör och häpna - han missade tomten iår IGEN! Helt otroligt!!

Jag älskar att Tomtefar råkar ha precis samma paraply som jag har, undrar om han också har varit på LOFT i Shibuya? XD

Här var min JÄTTELIKA julklappshög!! Fatta att jag är 28 år gammal, hahaha! XD så pepp!!




Min bror hade gjort ett så himla tjusigt kort till min julklapp! :3
Det obligatoriska julporträttet av syskonen Johansson! :D

Med det avslutar jag nog redogörelsen av årets julafton, iaf för deta inlägg, för nu är jag trött!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0