Adventsmys!

Imorgon är det första advent och i helgen har jag tjuvstartat jul-mysandet! Igår (Fredag) kom J, L och E hem till mig på middag och efterföljande adventsfika! Jag gjorde pulled chicken med en massa olika grönsaker, avocadoröra och coleslaw. Jag köpte till några mörka surdegsbaguetter med tanken att göra pulled chicken sandwiches. Det var jättegott, men trots att jag tog en väldigt tunn brödskiva (som dessutom var grov) gick det inte alls. Två små tuggor av brödet och det var kört. Men grönsaker och köttet och rörorna funkade mycket bra!

Efter middagen drog vi fram fikat, och det vart myyyycket godsaker på bordet!
L hade bakat ett helt vetefritt frö-knäckebröd som var helt outstandingly gott!! Jag har tiggt till mig receptet och kommer baka själv asap! Man behöver inte ens pålägg på, det är supergott ändå!

Själv hade jag bakat en rödbetskaka med de olika pepparkakskryddorba i, samt valnötter. På toppen la manen saffransglasyr - den vart riktigt god!

Jag hade även gjort saffransbiscotti samt en skumtomte-kola och en chokladfudge toppad med flingsalt.
Chokladfudgen har fått bosätta sig i en av mina nya fina burkar. :)))

Kvällen var så lyckad och mysig, vi tittade såklart på Love Actually som officiellt är världens bästa julfilm!! Jag älskar den så mycket, och man Mår Så Bra när man har sett den!

Jag fick även en underbar present av E, en succulent!! Och som alla nog vet vid det här laget älskar jag ju succulenter mer än livet. <3 

Det är en planteringsskål/vas som ska hängas upp vilket är underbart för jag har inte plats för fler växter på mina fönsterbrädor/hyllor. Mwn bu kan  jag ha fler för DE FINNS ATT KÖPA I HANDELN!! ^^/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0