Norrköping~

Idag har jag varit i Norrköping hela dagen och hälsat på Therese! Så himla mysigt.

Jag tog en buss som gick strax innan tio imorse, och då biljetterna på Swebus var slut så provade jag nettbus/bus4you istället och det ångrar jag inte! Om man betalar några kronor extra får man en rederverad plats - till och med en reserverad en-persons sits vilket ju är underbart när man åker själv!! :D
Jag har inte nämnt det tidigare här, men jag får ju otroligt ont i mina öron av att åka långfärds-tågen (eller vad de nu kallas). De vanliga pendeltågen i Stockholm går bra, tunnelbanan likaså, men jag får jättelock för mina öron av de andra tågen (Shinkansen i Japan är lite som tortyr!) så om möjligheten finnes så tar jag gärna buss istället. :3 Och ja, jag tycker verkligen att de här nettbussarna var klart mycket bättre än Swebus - jag sitter liksom i en jävla fotölj och skriver det här! Så trevligt! :3 Dock var bussen hemåt 45 minuter försenad vilket ju var lite drygt... Vilket förvisso gav oss ännu mer tid till att babbla på vilket ju inte precis gjorde någonting.

Och och just det! Vi var på ett supertrevligt fik och åt lunch och jag var så imponerad för man kunde välja själv hur man ville köpa maten, t.ex biffar och olika spett - ville man ha dem till en sallad kunde man köpa det, eller potatisgratäng eller annat. Dock kunde man även köpa dessa SEPARAT vilket ju var helt fantastiskt för mig som just nu inte får i mig så mycket. Så istället för att köpa/betala för en hel måltid så kunde jag köpa ett lammfärsspett och en liten salladsassiett, och det var helt perfekt! ALLA borde ha så, tycker jag rent egoistiskt! 

Also, jag fick i mig nästan hela spettet!! Dock bara några få salladsbitar... Men, small victories! :333

Anyway, det var en supermysig dag som spenderades med mycket prat, nya Supernatural-avsnittet, lite Sailor Moon (nya animen!) och ännu mera prat! Tack för en jättehärlig dag och den positiva energin du ger mig, Therese! <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0