Ohanami

Igår firades körsbärsblommans dag i Kungsträdgården, och jag och M hade bestämt att vi skulle gå dit. M kom till Stockholm från Uppsala vid tio snåret på förmiddagen, och vi började med frukost på Starbucks på Götgatsbacken på Söder. 

Det finns få saker som är så trevliga som att börja dagen med frukost på Starbucks! Jag tycker speciellt mycket om den på Götgatsbacken, det är ofta ganska lugn stämning och man kan sitt där länge, länge och bara njuta.


Såhär valde jag att klä mig igår.  Typ allt utom sockorna och skorna är nyinköpta i London. Shortsen är jag helt kär i, de kommer från New Look och är så så sköna. Skinnjackan var resans bästa köp, och kommer från River Island, och toppen var ett reaköp från Primark som kostade typ gratis och ingenting! 

Vid ett snåret började vi röra oss mot Kungsträdgården, tog en härlig men kylig promenad genom gamla stan. Vi mötte sedan upp J och L för att vandra runt lite och kolla in körsbärsblommorna som hade börjat blomma redan. 

Vackra sakura-blommor i Kungsan.




Det var alldeles för mycket folk för att ta en fin selfie tillsammans med blommorna, så detta fick duga hahaha.


M och jag försöker oss också på en selfie framför träden.

Sedan skulle vi försöka se på både dansuppvisning samt kimonovisning, men som alla tidigare år så var det väldigt dåligt organiserat med sittplatser, och ingen såg någonting. Så synd. Vi såg verkligen ingenting, och knatade ganska snart deifrån för att sedan gå och käka lunch istället. Vi ville såklart fortsätta det japanska temat och äta japanskt, och bestämde oss efter ett tag att vi skulle gå till Ki-Mama Sushi vid observatorielunden - jag har inte vart där på typ fem år, så det var lite va ett wild-card, men jag tyckte det var riktigt bra fortfarande! Riktigt bra sushi, oxh de hade i alla fall lite ny inredning och lite större meny än tidigare. Riktigt, riktigt gott!

Jag tog en mellan kombi sushi, och som på många andr ställen var de mycket snälla och lät mig få en ta med låda med det jag inte kunde äta upp, så det kommer bli en smartig lunch idag. 

Det var en väldigt lång dag i den friska luften, så jag var helt helt slut när jag väl började ta mig hemåt, men då såg jag detta fina på tunnelbanan och blev så peppad:



Det var ganska många som stod och fotade skyltarna, och det gjorde mig så glad! ❤️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0