Tokyo Juli 2014. Pt 10, 21a Juli. Shibuya!

Näst sista dagen på vår resa! så himla tråkigt att det går så himla fort alltid när man är ute och reser...

Den här dagen lämnade jag min familj i Shibuya i några timmar för jag skulle möte upp några vänner och först äta lunch och sedan gå tillsammans och se på en musikal på Aoyama Theater. Musikalen heter Playzone och en av mina stora kärlekar Imai Tsubasa spelade i den. Han var fantastisk! Och pjäsen var underbar, såklart - full av catchy Johnnys-sånger, fantastisk dans och glada, vackra pojkar.

Den berömda hundstatyn Hachiko alldeles utanför Shibuya station!

Tomomi, jag och nantokanantoka-chan!

Familjen plus Tomo-chan!

En av de bästa sakerna med hela Japan är deras fantastiska vendingmaskiner som står precis, precis överallt!

Utanför många restauranger står så kallade sanpuru - samples - plastmat som ger exempel på hur maten de serveras ser ut.

Mina vänner tog med mig till en restaurang som låg emellan Shibuya och Aoyama som heter Tororo. Tororo är någon sorts rotsak, tror jag? Oxh de serverade det till alla deras rätter. Jag fixk en supergod tonfiskbowl med ris, den bar verkligen alldeles fantastiskt god! *__*



När vi tog farväl av mina vänner för den här gången så promenerade jag, mamma och Sara från Shibuya mot Omote Sando och Harajuku. Vi knatade bland annat in på Kiddy Land som är världens mest fantastiska leksaksbutik som har bland annat denna fantastiskt gulliga trappa!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0