Tokyo Juli 2014. Pt 7, 19e Juli. Akihabara; Electric Town.

Detta kommer bli ett förhållandevis  kort inlägg om vår visit till Akihabara, Tokyos så kallade "Electric Town". Vi var där bara en snabb, kort tur, typ en förmiddag bara, för sen skulle vi vidare till annat. ^^

Akihabara är hur som helst en väldigt speciell plats. Jag tycker mycket om att vara där, det är en plats som tillfredsställer min inre nörd å det grövsta. Det finns TRIO (en butik men begagnade idolsaker), det finns MANDARAKE (en butik med massor av doujinshi, egenproducerad manga av fans, vanlig förlagspubliserad manga, cosplaykostymer, anime dvder, idolsaker, porr, merchandise... Allt, helt enkelt. Allt på väl planerade och bestämda våningar i varuhuset som jag tror är på ca sex eller sju våningar om jag inte missminner mig.

Akiabara har även Yodobashi camera som är en butikskedja med elektronik. Jag skulle tro att Akihabara-butiken är deras flaggskepp? Det är så bizarrt enormt jättestort!

Detta är Yodobashi Cameras akihabara butik sedd utifrån (Yodobashi-Akiba!).

Vi åkte mest dit för att kolla mobilskal, eftersom jag bara dagen innan resan var tvungen att köpa en ny iphone eftersom min gamla 5a började ge upp och jag bara vart helt extremt vansinnig på den, haha.

Skalen till iphones var helt jävla vansinnigt. Alltså hyllmeter efter hyllmeter efter hyllmeter - det tog aldrig slut!

Vi fastnade mitt i ett elakt regnväder (regnperiod, yay!) och stod och tog skydd intill en butik en liten stund medans vi väntade ut det värsta regnet.

Mamma har blivit värsta selfieproffset!

Jag har ju en fäbless för skrikiga neonskyltar med massa kanjitecken på. Akihabara levererar!



Dt är väldigt mycket anime i Akihabara.

 
Det är faschinerande med hur olika tokyos stadsdelar är när en jämför dem med varandra. Det är en väldigt speciell känsla, hur en nästan helt byter stad känns det som, när man egentligen bara tar tunnelbanan fem minuter till en annan stadsdel som är helt annorlunda mot den andra.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0