Kväller

Jag har jobbat en kvällsbeställning, för första gången på jättelänge. Så det blev ett redigt långpass från 5.30-21.40. Just nu känns det ingenting, men det kanske kommer imorgon. Jag har i alla fall ätit bra, och hållt energi-intaget på en jämnbra nivå. (Vilket egeeentligen mest innebär att jag småätit vindruvor under hela dagen, hahahha! Nejdå, jag har ätit bra i övrigt också, men ikväll har det blivit många vindruvor. de röda, kärnfria druvorna är min senaste hang-up - jag är besatt! *__*

Ikväll, medans jag väntat först på att gästerna skulle komma och äta, och sedan att de skulle äta färdigt och gå hem, så har jag hållt på att städa i kylar och förråd, vilket är jätteskönt, för behovet är enormt!! Det är så otroligt rörigt. Jag började med mejerikylen som var relativt smärtfri... Sedan tog jag tag i torrförrådet, och det är bland det rörigaste jag vart med om. Det har verkligen tagit flera timmar och jag är fortfarande inte klar, ohmygod. Det här är garanterat jättetråkigt för er att läsa om, men så kan det vara. XD Jag började med att sortera kryddorna och det var ingen lek - varför behöver någon i hela världen elva tetra-paket med kardemumma? Och varför åtta med bikarbonat? Åtta med gurkmeja? Vem använder end gurkmeja? Frågorna är många, svaren är få. Alla var självklart öppnade och tagna lite grann ur också. Jag hällde över och sorterade om varenda kryddförpackning i förrådet, så när jag var färdig hade jag rensat ur detta: 
en hel mjölkbur med tomma tetor och plastburkar... Så jäkla märkligt att det ens ka bli så.

Seda fortsatte jag i bara farten, och tömde en massa andra lådor också, så tillslut såg sopstationen ut såhär: 
Allt detta är alltså bara från lådor jag öppnat i torrförrådet... Och jag är inte ens klar. 

Men jag ska ju erkänna att mitt OCD mår väldigt bra av organiseringsprojekt. Jag tror det är därför jag är så pigg nu trots att jag varit igång så länge, för att jag fått vara i organiserings-tagen, haha.

Med det sagt så stannar snart tbanan på min station, så jag ska skynda hem inregnovädret och gå hem o lägga mig. Godnatt~



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0