On The Road Again! Oslo 19.06.2015

Första etappen av våran One Direction turne är avklarad! I torsdags på förmiddagen bar det av mot Oslo med en buss från cityterminalen. Vi sågs där och handlade med oss lite mat från subway, och sedan gick vi bort till vår gate med nettbuss/bus for you. Deras bussar är SÅ bra. Gratis wifi på bussarna, extremt sköna fotöljer att sitta i, det är ett väldigt bekvämt och smidigt sätt att åka, speciellt för mig som föredrar buss framför tåg.

Vi kom fram till Oslo något försenade, troligen på grund av den ganska tunga midsommartrafiken, och sedan hade vi hittat fram till hotellet vid ungefär klockan nio på kvällen.

Vi checkade in och vi var rätt bra hungriga när vi väl kommit till rätta. Vi hade tur och behövde inte ta oss ut och leta efter någonstans att äta då hotellrestaurangen hade öppet ända till 22.30.

Jag fick en väldigt god och fin hälleflundra med stekta grönsaker, rostad potatis och en god smörsås. Det var riktigt riktigt gott!

Dagen efter hade vi bestämt att vi inte skulle stressa iväg och köa till konserten för tidigt (vilket vi senare ångrade... Men mer om det sedan.) utan istället hinna utforska Oslo lite under dagen.

Oslo var överraskande trevligt, och jag var pepp för vi hittade mycket bra shopping kring Jernbanetorget! Jag hittade bland annat en helt ljuvlig jacka!!

Den här bilden gör den inte rättvisa, för ljuset var så dåligt och jag har en extremt bulkig tröjja på mig under den. MEN, den är verkligen helt helt ljuvlig! Jag känner mig lite som Lilla My när jag har den på mig, hahaha!

Efter lunch inne i Oslo, en supergod (om än helt vansinnigt dyr!) fisksoppa så började vi bege oss tillbaka till hotellet för att göra oss iordning inför konserten.


Här sitter jag och L på restaurangen med vår goda mat!

På hotellet gjorde vi oss iordning, och alltså vi var alla tre så himla sommarfina! :D lagom till att vi skulle börja ta oss till arenan, Ullevaal stadion, så började det såklart ÖSREGNA. Vi lät vår vain sida ta över - vi hade inte stått och fixat smink och hår i dryga timmen för att regnet skulle få förstöra det - så vi beslutade oss för att ta en taxi istället. Och jag älskar ju att åka taxi, det är ju lite en av mina bästa hobbies, hahaha.

Hur som! Vi fick en väldigt trevlig tacichaufför som undrade vad det var som hände på arenan, och sedan när han märkte hur peppade vi var önskade oss en härlig kväll. På plats började vi med att köpa goods, och det fanns så mycket fina tshirts, speciellt! Jag valde att köpa två tshirts, en tygpåse och ett program. Så fina! Jag har använt den ena On the Road Again tshirten och den är SÅ skön!

Efteråt gick vi och ställde oss och köade, och det var otroligt bra arrangerat, och allt gick snabbt och smidigt, så vi kom snabbt in på våra platser som var ståplats grön, alltså ståplats delen längst bak på höger sida. Det var helt okej, egentligen, och vi kom ganska nära... Men jag är ju ganska kort, och alla runt om oss var så himla långa!! Så jag såg ju typ ingenting, vilket ju såklart är sjukt frustrerande.

L, jag och S i kön in till arenan.

Jag!

Tiden gick ganska snabbt inne på arenan. Vid typ klockan sex kom det första förbandet, Isaak... Elliot? Eller något sådant? Någon ensam kille som dansade o sjöng någon sorts poppig dansmusik. Det var rätt så glatt, men jag var inte jätteimponerad.

Sedan, vid klockan sju kom det riktiga förbandet, McBusted, och de var verkligen JÄTTEBRA! Det bästa dörbandet jag någonsin sett, det var så himla glatt, peppigt, och sjukt proffsigt!! De var verkligen jättebra!

De körde rätt många bra låtar, och det var väldigt bra stämning.

Rainbow Bondage Bear var såklart på plats! Denna dag iförd krona, och med en fin rosa-glittrig trollstav. Jag älskar att den här björnen har hängt med så länge! <3

Efter ytterligare någon timme var det äntligen dags, och herreguuuuuud!

Det var så mycket folk!! Och då har ändå Ullevaal stadion "bara" en kapacitet på ~25000 pers, vilket emot Ullevi bara är en droppe i havet. (Ullevi, dit vi ska idag) har en kapacitet på ca 75000 pers. Helt sinnessjukt.
Steal my Girl! Innan dess öppnade de med Clouds, men då såg jag absolut ingenting överhuvudtaget, varken på scen eller på skärmarna, haha. Det var ju lite flopp.

Liam! <3


Sedan började de alla fyra röra sig framåt mot mittscenen. Tack och lov! Vi var hyfsat nära mittenscenen, så det var liksom vår chans att få se dem nära.


Harry var jättemycket på vår sida!! <3








Alltså förlåt, men han är ju världens vackraste lilla människa.

Alltså bara SE på honom!! Han har så LÅNGT hår nu och det är helt ljuvligt!!

Innan konserten började så satt vi och pratade om vad vi hade för önskningar från konserten, och det var bland annat att få se Harry Styles i en vit skjorta och uppsatt hår. Och så kommer han it i vit skjorta där alla de övre knapparna är uppknäppta. Det är ju så en kan bli religös!!! *___*


Long Hair Don't Care!


Niall, Liam och Harry. Louis var tyvärr gömd bakom den där telefonhanden...


Tummyyyyy~~~~ (*_____*)








Louis. <333333 vackra, underbara Louis som var gladare än typ någonsin. <333

Rockstar!! #moveslikejagger

Niall! <3

Oh, baby, YEAH~


LOUUUUIIIIISSSSS~

Nialler var så söt! Den stackaren är ju jättesjuk, med en halsinfektion, så han hade lite svårt att träffa vissa toner.

<33333


Lilla, lilla Lou.

Liam hittade ett par snygga glajjer o Louis var pepp.



Fint ballonghav under No control!

De hade lite vattenkrig under some point och det vart väldigt väldigt blött vilket resulterade i att Louis var tvungen att byta kläder. PLUS att hans artfully tilltufsade hår vart alldeles platt vilket såklart stressade honom jättemycket. Vilket sedan resulterade i att han drog på sog wn superful keps. Han såg ut som en bonddräng och det var SÅ gulligt!!


Sedan när det var dags för encore så satte HARRY UPP HÅRET. I den sedvanliga perfekta manbunen.

Alltså han var på riktigt så himla fin!






Och efter ca två timmar började det närma sig slutet på konserten.



Louis och hans fula keps.

Avslutningafyrverkerier! <3

Jag står just nu i kön till konserten på Ullevi, så detta blir en väldigt kort rapport med endast lite blandade bilder och inte så mycket mer. Jag återkommer med mer i senare inlägg! ^^

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0