Mitt Kök!

Min lägenhet är väldigt gammal. Den är väldigt fin, och jag gillar den jättemycket, och jag trivs där jag bor, och jag har fina grannar. Men den ligger i ett väldigt gammalt hus, och innan jag flyttade in var lägenheten inte särskilt välskött. Speciellt köket var väldigt illa tilltyglat, vilket ju är speciellt tråkigt för mig som ser köket lite som hemmets hjärta. Allting i köket är väldigt gammalt - så pass gammalt att alltihopa är enligt gamla mått vilket gör att köksskåp etc etc sitter lägre än vad de i vanliga fall brukar göra numera, de är alltså byggda för så pass länge sedan att det var gammal byggstandard då. Jag jar dock en ny spis/ugn, och detta gör ju att den är i helt olika höjd mot köksbänken. Det finns så gott som ingen förvaring vilket ju är helt sanslöst. Så galet. Jag har bott här i nästan precis två år nu, och jag har stört mig mer och mer på den obefintliga arbetsytan gör var dag som går. Så, idag slog jag till, efter många om och men! Jag var och köpte ett nytt kök!! Fucking finally! Det har varit på gång under en tid, men idag lyckades äntligen allting klaffa, och jag släpade med mig papi till IKEA, en av butiksbiträdena hjälpte till att komponera ihop ett nytt kök helt enligt mina önskemål, och det vart helt enkelt helt jäkla toppen! Om allt går som vi tänkt så kommer det bli till och med ännu bättre än vad jag tänkt mig från början, och då får jag ALLTING nytt, alla vitvaror, rubbet! (Förrutom spis/ugn, den är ju nästan helt ny redan.)

Jag slog till på en ny infälld microvågsugn, jag köpte ny kyl/frys, hela rasket. Och det kommer verkligne bli så sjukt himla bra. Jag är så himla peppad! \^^/

Ni kan få en tjuvkik på hir ritningen blev när tjejen på IKEA hjälpte mig att bygga ihop köket, och så det förhoppningsvis kommer bli när vi hänger upp det med, hahahaa!



Alltså, HUR snyggt!! \^^/

Jag är så sjukt peppad, och längtar tills jag får komma igång med byggandet - vill bara köra igång nu, nu, NU!! Men det kommer inte levereras förrän typ mitten på Oktober, och innan dess ska vi ju riva ut allting, spackla, fixa allt grundarbete ordentligt, lägga nytt golv... Ah, bara att välja ut ett nytt golv kommer bli svårt! Men så kul! För att inte tala om kakel/mosaic på väggarna. Och tapeter/väggfärg!!! \^^/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0