Tillbaks med en lista!

Äntligen tillbaka till bloggen!

Nät jag var i Japan så hann jag på riktigt inte blogga. Prioriterade bort ALLT utom att vara där och njuta. Hann typ inte ens med att sova - räknade ut att jag snittade ca 3-4 timmars sömn per natt under hela resan. Worth it, though.

Efter resan har jag då som följd varit extremt trött och sliten, så då har jag istället inte orkat göra så mycket annat än att jobba och efter det sova. Sömnbrist+jetlag gjorde att jag somnade mellan 19 och 19.30 på kvällarna hela första veckan - inklusive helgen. Och denna vecka har jag fortfarande varit helt galet trött, och fortsatt somna tidigt på kvällarna. Men nu tror jag att jag kommit ikapp, äntligen, och att kroppen har återhämtat sig! Så nu vill jag, denna lördagsmorgon, återkomma till bloggen med en lista!

HAR DU?
Folköl i kylen:
Nej! Hade dock en flaska som stod i kylen under flera månader som jag inte vet vart den kom ifrån, eftersom jag inte dricker själv? Slängde tillslut bort den!

Något husdjur:
Mina två små kaninisar, Usagi och Tsubaki.

Usagi! Han är mitt livs kärlek, han är världens snällaste lilla kanin, med ett hjärta av guld och världens mest sällskapssjuke. Jag är helt förundrad överart ett djur - en gnagare! - kan vara såhär?


Och här är hårbollen Tsubaki. Tsubaki är helt galet söt och försöker göra allt som sin storebror. Hon är mycket harigare än Usagi, men blir social by "association" eftersom hon hänger på och ska göra allt som Usagi gör. I övrigt bryr hon sig inte så mycket om någonting annat än Att käka hö eller pinnar från äppelträd.

Någon favoriträtt:
Massor!! Det finns några olika alternativ - min absoluta favoriträtt som jag skulle välja om jag bara fick äta en sak resten av livet, då är det japansk curry från kedjan Coco Ichibanya som finns i Japan. Och då är det currysås, japanskt kladdigt ris och chicken katsu (panerad kycklingkotlett). Finns inget som det! Nära följare är den nordkoreanska nationalrätter Bibimbap samt den vietnamesiska crepen Banh Xeo. (Jo, jag gillar asiatisk mat ha ha haa).

Om jag bara fick välja en råvara att äta resten av livet aå är det rödbeta. Det är typ det bästa jag vet.

Puder på dig:
Alltid!!


Några framtidsplaner:
Jag vill fortsätta resa och uppleva saker. Det är det bästa jag vet, jag kan typ inte ta till mig andra sätt att leva. Om jag inte reser och upplever kan jag lika gärna dö.


Annars vill jag skriva. Skriva, skriva, skriva.

Någon sjukdom:
Nope! Frisk och pigg och glad!



Gymkort:

Har ett kort på SATS. Om jag går på gym är en helt annan fråga...

Några MVG:n

Jooo, gick ut med betyg jag var väldigt nöjd med. :)

Något beroende: 

Alldeles för många.

Nagellack:
Nej, får inte ha i jobbet så det faller sig inte naturligt och ha det annars heller.


Någon vän som bor i ett annat land:
Flertalet. Önskar vi bodde närmare!


VEM?
Avskyr du: 
Jag har ett ganska starkt känsloregister, jag har lätt att känna väldigt väldigt mycket. Jag känner ganska lätt stark avsky för människor, tyvärr... Vill inte nämna några namn dock.


Längtar du mest efter:

Vänner som jag inte hinner träffa så ofta som jag önskar!

Stör du dig på:

Igen vill jag inte nämna några "vem", men generellt så stör jag mig på dumhet. Det är det värsta jag vet. Dumheter och när folk inte tar ansvar för sig själv, alltså sina egna handlingar.

Gosar du med:
Öhhh, jag tycker inte om att gosa. Eller, jo, kanske när kaninisarna somnar i min famn, det tycker jag är rätt så mysigt.

Lagar mat: 
Varje dag på jobbet. Varje, varje dag. Hemma är jag mer slarvig - blir ofta yoghurt och riskakor. Har ett mission att bättra mig!


Diskar:
Har numera diskmaskin. ÄLSKAR DET! Jag avskyr nämligen att diska, det är nästan lika illa som att tvätta!


VILKEN?
Tidning läser du:
Jag tycker om att läsa recepttidningar jättemycket, och glansiga resemagasin! 


Buss åker du oftast:
Oj... Jag åker inte buss särskilt ofta alls. 4an kanske?


Dag fyller du år:
10 juli!


Årstid föredrar du:
Sommar, sommar, sommar! Men våren är den som glr mig lyckligast.


VAD?
Gör du nu:
Ligger i soffan och skriver det här och kollar på  nyhetsmorgon. 


Gör dig till en bra människa:

Jag är omtänksam. Tror jag i alla fall, jag känner mig omtänksam.

Gör dig till en dålig människa:
Jag är också, samtidigt, ganska egocentrisk. Jag har ofta väldigt svårt att känna empati när jag tycker att människor är dumma.


Vill du arbeta med:
Jag tycker mycket om min nuvarandra bransch och mitt nuvarande jobb! Men, i en drömvärld vill jag skriva böcker.


Är roligast just nu:
Att jag äntligen börjat lära känna mina kollegor och får skratta så mycket med dem på jobbet! 


Har du på dig just nu?

Svart pyjamastopp med leopardribbning, samt supermjuka och sköna leggings från UNIQLO som jag sover i!


Äger du för skor:
Alldeles för många. Jag har ca 100 par och det är egentligen alldeles för många. Har alldeles för många skyhöga klackar jag inte kan gå i, men som jag ändå älskar. Jag älskar mest snygga, ljusa, flickiga boots, det skulle jag alltid vilja ha på mig!!


Har du för storlek i skor: 
38. 


Läser du för bok?

Har strax läst ut Captive Prince trilogin, är just nu i mitten på sista boken. Jag älskar, älskar, älskar!!




Ska du göra nu:
Sminka mig och göra mig iordning. Denna helg blir en fixarhelg i övrigt... Jag måsta städa, fixa all post som bara samlats på hög de senaste veckorna, och så ska jag ut och handla (förhoppningsvis) nya balkongmöbler!







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0