Grannar.

Jag är ingen som störs av människor och deras ljud i vanliga fall. Jag tror att jag är en ganska så chill granne - jag förstår vad det innebär att bo i lägenhet, jag förstår att människor kommer låta. Det är liksom ingen fara.

Men när det ska vara tyst från klockan åtta på kvällen enligt bostadsrättsföreningen, och en granne börjar hamra och borra med en (vad jag antar är) en slagborr, klockan kvart över åtta på kvällen då... Då blir jag lite ledsen. Jag går upp klockan 4 på morgonen (min klocka står på antingen  04.00 eller 04.05 varje morgon, beroende på hur mycket jag har att göra på morgonen innan jag går hemifrån.

Tålamodet har även börjat tryta ganska ordentligt på min granne bredvid på andra sidan. Förrs året när jag var sjukskriven så kom de hem med en ny bäbis, och denna unge harvpå riktigt skrikit - gallskrikit - Varje Dag sedan dess. Det är ett år och tre månader. Vad är det som är fel? Jag trodde jubfrån början på kolik, men liksom... Såhär över ett år senare börjar en ju undra. Det låter inte liksom... In-pain-skrik, mera jag-är-en-bortakämd-skitunge skrik... Men. Hur vet en? Hur vet en egentligen?

Suck. Frustrerande är det i alla fall att hela hela dagarna höra barns gallskrik genom väggarna.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0