Sjukskrivning.

Det slutade (såklart) med en sjukskrivning... Det hade jag kunnat räkna ut själv, egentligen, men jag ville verkligen inte. Jävla skit.

Jag åkte till jobbet på morgonen, åkte in till det tidiga passet trots att jag egentligen skulle börja 07. Men jag anade att jag skulle vara ganska långsam så kände att det var bättre att ge mig själv lite extra tid att hinna klart med saker och ting....

Jag lyckas knycka till handleden lite fel till och med påväg till jobbet, på ingenting egentligen, men den gör ont ibland när jag bara böjjer den lite fel och då strålar det ut i hela underarmen. Så useless.
Jag kan inte bära tungt och jag kan inte greppa saker ordentligt så kort sagt så diskuterades det på jobbet och jag berättade hur ont jag hade men sa att jag hemskt gärna vill jobba ändå och att jag ska göra mitt bästa - det ordnas så att jag skulle kunna jobba i kiosken istället för i produktionen och det tycker jag låter fantastiskt bra.
Sedan kommer en av mina kollegor och frågar varför i hela friden jag inte är sjukskriven... Såret är i leden och kommer inte läka om jag rör den och det kan sluta jätteilla. Hon ser nästan lite arg ut, så hon haft erfarenhet av sådant tydligen, med något operationssår som inte läkte ordentligt om jag förstod det hela rätt. Då går det nog upp en liten lanpa hos mig, när jag börjar inse vad som kan hända om jag inte tar hand om detta ordentligt...

Med en förestående resa så insåg jag att detta faktiskt kan infekteras, läkningen kan påverkas och om det skulle gå riktigt illa så jan det behöva opereras. Jag blir helnojjig och ringer till vårdguiden/sjukvårdsupplysningen som i princip ger mig ordentliga bannor och "starkt rekommenderar" mig att gå hem. Jag påpekar att jag fått enklare arbetsuppgifter att utföra, i princip en kassatjänst, men hon säger att det inte spelar någon roll egentligen då det fortfarande innebär att jag rör handleden för mycket, att jag kommer i kontakt med en bakteriehärd och att jag egentligen ska undvika att tvätta händerna då fukt är superskadligt just nu innan det går ihop och läker i alla fall utvändigt. Och att undvika att tvätta händerna är ju otänkbart på en restaurang så... Useless. Totalt useless.

Det är som det är och inte som det borde, helt enkelt, men jag får försöka acceptera det och jag föesöker att inte ha dåligt samvete över jobbet som jag lämnar i sticket på grund av min egen klantighet. Mantrat nu är: det är sådant som händer, sådant som händer, det är sådant som händer...

Plåstret släppte idag så jag passade på att ta ett foto, jag ver om ursäkt om du är känslig. Men sex fina stygn vart det och en ser hur de bara draaaagit ihop huden över alltihopa omg. Vilket crap!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0