Sjukskrivning, oh-the-drama.

Oh, the drama!

Jag är sjukskriven idag och imorgon ha ha haaa! Det är egentligen allt annat än roligt, men jag måste skratta åt det för det är så förbenat dumt alltihopa.
Jag står på jobbet, klockan är ca 8.40 på morgonen... Jag öppnar konservburkar. Ett lock från en konservburk är lite vingligt, fladdrar iväg. Skär upp hela min handled.

På riktigt. I am not fucking joking.

Det vassa vassa locket skär rätt igenom, och sliter sönder något kopiöst. Jag stirrar ner på handleden innågon form av förskräckelse, ser hur det öppnas mer och mer. Där och då ser jag hur senor och annat bara fläks upp, och jag tror på fullaste allvar att jag sabbat och skurit upp hela pulsådern. Så visar det sig att fallet inte är, men ändock så har jag skurit mig riktigt riktigt illa, någon sorts... Gult rör-somethingsomething? I handleden står rakt ut, och senorna är helt söndertrasade. 

Cue, panik. Jag blev helt skakig och visste inte VAD jag skulle göra!! Mitt hjärta bultade järnet, och hela jag skakade! Visar souschefen i varmköket som på riktigt RYGGAR TILLBAKA från min utsträckta arm hahahhaa så omacho hahahhaa älskar det. XD Sedan kommer en av kockarna direkt och hjälper mig, går med mig bort till kontoret och tar fram förband. Sedan kommer både köksmästaren och en annan kollega, en kollaga som varit sjukvårdare i militären. De är båda lugna och sansade, lugnar mig, medans jag bara är så så så skärrad, blir mer o mer skärrad för var sekund som går. De öppnar och kollar, torkar, och konstaterar att pulsådern har klarat sig, varpå jag utbrister, "Så jag kommer inte dö?" Hahahhaa så humor nu i efterhand! XD

Sedan gör de ett förband, knyter om ordentligt, och säger åt mig att jag måse åka och sy... Vilket jag inte vill göra. Jag vill bara plåstra om det och fortsätta, men de säger att det inte kommer på fråga.

Köksmästaren kör mig till närakuten, och där blir jag intagen så gott som på en gång, jag blir lugnad och tvättad av snälla sjuksystrar, sedan kommer läkaren och testar så att handen/fingrarna fungerar som de ska, och sedan lägger de bedövning (ajjjj) och sedan sys det. Åtta jäkla stygn blev det.

Sjukt dramatiskt, helt galet. Jag var på riktigt helt skakig, ville gråta och skratta om vartannat!

Nu ser det såhär fint ut, tack vare den snälla snälla och duktiga läkaren!! Innan dess var det en helt annan visa...

Men tack och lov att alla är så snälla och tar hand om mig så väl. Snälla, snälla köksmästaren som både skjutsade mig till, och hämtade mig på sjukhuset.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0