Bakning

Imorgon ska jag bjuda en vän på middag! E var den som från början designade min koi fisk tatuering, och jag bjöd henne på middag som tack för hjälpen när jag gjort linjerna, och nu är det dags för middag #2, nu när färgen är ilagd och klar. Ska bli mysigt, det var lääääänge sen vi träffades nu.

Jag har haft lite problem med vad jag ska bjuda på för mat bara, har varit inne på en potatissallad på färskpotatis, dill och creme fraiche, men längs med vägen har jag sedan ångrat mig och det blir nu typ lite libanesiskt plock istället. Lite hummus och baba ganoush, lite paprikaröra, grönsallad. Ska även ha lite fetaost, halloumi, och så har jag gjort smeten till lammfärsjärpsr med massa mynta, persilja, spiskummin, kardemumma... Etc etc. Ska även panera dem i hackade nötter! Tror det kommer bli mums! Har såklart även gjort tabbouleh.

Med det sagt har jag då också nu bakat någonting jag velat baka jättelänge men inte vågat testa ännu!

Baklva! 

Jag är lite ambivalent och vet ännu inte riktigt vad jag tycker om baklava - har ofta tyckt att det är alldeles för sött, men så bakade en kollega det och jag fick smaka och det var då fantastiskt gott! Så såklart måste en ju prova göra själv!

Återkommer med resultatet imorgon!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0