Midsommar

Snart är det Midsommar. Mitten av sommaren? Kanske?

Det är i alla fall väldigt ruggigt och jobbigt väder, i Lördags öste regnet ner precia hela dagen och det var ganska så deppigt, när en vill ha sol och värme och istället får hällregn och mörker. Det var så mörkt att det kändes som kväll hela dagen! Och nu är det Måndag morgon och det regnar inte men det känns att det inte alls är särskilt långt borta. Det är väldigt grått och mulet i alla fall.

Hur eller hur så är det i alla fall midsommarvecka, och det betyder kort vecka YAY! Hur skönt? Och veckan är ganska så fullspäckad, då jag i eftermiddag ska och klippa mig, äntligen! Mitt hår är kaos, så det ska bli trevligt att få lite styrsel på det!

Jag kämpar på med mitt Våga-Visa-Magen projekt, och det går bättre och bättre i alla fall även om det ännu är en lång lång väg att gå haha.

Med det sagt har jag också idag börjat något som kallad för 5 day pouch test, som är ett sorts hjälpmedel för oss som har hjort överviktsoperationer. Det är så att jag snart (om tre månader) har varit opererad i två år!! (HUR galet?? Hur kan det gå så fort??) och jag känner att de senaste månaderna så har det spårat ut kurs lite - jobbigt, åbgestframkallande, deppigt, etc etc. Jag har småätit alldeles för mycket mellan måltiderna, gått upp några kilo, fått dåligt samvete, småätit ännu mer mellan måltiderna och blivit stressad över det och när en är trött och sliten så, ja, det har inte blivit bra helt enkelt! Måste skärpa till mig, helt enkelt. Och detta är någon teknik som är framtagen för just magsäcksopererade, ett sätt att gå ofrån småätandet och lära känna sin magsäck igen. Så idag och imorgon väntar endast flytande kost och massor massor massor med vatten (2.5 liter!?!?!?! Hur FASIKEN ska det gå till??) och sedan blir det lättare proteiner och liknande intre dagar. Jag ser fram emot att komma på rätt köl igen. Jag fattar ju att det inte är farligt att ha gått upp några kilo, såklart, såklart, men ÄNDÅ. Jag vill ju ha kontroll, jag vill veta vart jag är någonstans. Och jag MÅSTE sluta småäta, för det gör att det inte finns plats för de bra sakerna i magen, så jag missar en massa av den maten som är BRA för mig - proteinerna, främst, och sedan även främst vatten. Det är ju det jag ska få i mig mellan måltiderna, det är inte muslibars och karameller och liknande jag ska stoppa i mig då. Det fattar ju vem som helst. Nu ska en bara göra det.

Det viktigaste med detta är, känner jag, att jag börjar få i mig den rätta mängden med vatten! För just nu är det kaos, och jag får i mig max kanske en liter om dagen. Ska dricka två. Och nu dessa fem dagar ska jag dricka 2.5 liter hahahhaa.

Omg.

Önska mig lycka till? 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0