Tokyo Juli 2014. Pt 11! Gourmet tour~

Det här inlägget handlar egentligen bara om maten vi åt på resan, haha. Detta är det så kallade "gourmet-turne" inlägget!

Min absoluta favoritmat i hela världen! Japansk curry med ris och panerad kyckling från kedjan Cocos Curry. Världens världens godaste. Det finns verkligen ingenting som är godare än Cocos Currys chikin katsu kare (kyckling"kotlett" curry!)

En persiko juice från Doutor. *__*

Det var mangosäsong i Japan i Juli så det fanns en massa goda mango-relaterade föremål överallt - detta är en mango/hallon smoothie, även den från Dotour.

Chokladfyllda croissianter från Choco Cro är ALLTID rätt!

Någon sorts mynta/citron/honung bubbelvattenhistoria.

Vi var givetvis på Shakey's och åt pizza/pasta/curry buffet! Man kan aldrig gå fel med shakeys, som även har efterrättspizzor med bland annat marshmallow och jordgubb på. :3

Mera curry!

Frukost! Melonbröd och apelsinjuice - breakfast of champions skulle jag vilja påstå. Melonbröd är lite för gott för att det ska vara okej - mjukt vitt bröd med ett krispigt vitt sockrat bröd ovanpå - yummy!!

En av de goda luncherna blev på en hamburgeria i Omote Sando Hills. Riktigt, riktigt goda burgare med hembakat bröd, god fyllning och krispiga pommes. Yummy!

NÅgot av det bästa med japan är att det inte alla är så dyrt som det påstås. Jag får ofta frågan om det inte är så durt i Tokyo, hur har jag kunnat åka och vara där så mycket?

Men det är inte aå dyrt som man tror, långt ifrån. Självklart kan man både äta och shoppa extremt dyrt, men detvär det som är grejjen - utbudet är så otroligt stort att man kan även äta och shoppa otroligt, otroligt billigt. Rn av mina favoritkedjor i Japan är en kedja som heter Hidekaya där de säljer ramen och liknande rätter - nudelsoppor, stekta nudlar, gyoza dumplings, karaage (friterad kyckling) och liknande, och det ät hysteriskt billigt och så gott och väldigt generösa portioner. Ett fat med 6 dumplings kostar 200 yen (strax under 15 kronor), en ramen kan kosta ca 500 yen som är ca 40 kronor. Min favoriträtt där är en stark köttfärssås som serveras med ris och ett kokt ägg samt en skål med buljong på sidan - detta kostar 380 yen vilket bara blir ca 25 kronor enligt nuvarande växelkurs. Det är helt galet billigt!

Så nej, var inte rädd för att åka till japan och turista för att ni är rädda att det ska kosta för mycket - man kan njuta av mycket gott och härligt där även utan en stor rese-budget!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0