Sommartårta!

Jag gjorde en jordgubbstårta idag på jobbet, en lite speciell version - jag kallade den sommartårta surprise! Jag har tänkt göra en sådan till min födelsedag och ville göra en liten test-run.

Här är slutresultatet:

Den blev nog rätt så gullig ändå!

Men vad är då surprisen, kanske ni undrar?

Jo. Detta.

Den är gjord på vattenmelon! Alltså inget onyttigt innuti alls. Det enda som ju kanske inte är helt nyttigt är ju såklart frostingen som jag klädde tårtan med. Frostingen gjorde jag på uppvispad äggvita, florsocker och philadelphiaost, smaksatte med lite honung och vaniljsocker ochdrn tjocka, krämiga delen av kokosmjölk. Min tanke var egentligen att göra en blanding med marshmallowfluff och philadelphiaost, men någon sådan hade jag tyvärr inte, så det blev denna tyyyp marängsmets variant med cream cheese istället. Kokossmaken på denna frosting gick dock bra med vattenmelonen, så det var kul!

Hur gick jag då till väga?

Ett! En ganska stor vattenmelon - denna blev till två små tårtor, typ 8-bitars.

Först skar jag den ganska grovt, tog bort toppen och bottnen så den blev rak och stadig, och sedan skalade. Jag bort sidorna lite grovt.

Sedan skar jag till den lite finare, och torkade av alla sidor med lite vanligt hushållspapper, så att frostingen skulle hållas kvar på.

Delade på mitten till två mindre tårtor, för jag insåg att den annars hade blivit helt galet hög.

Började klä dem med frosting... Och kokosflingor på sidorna för jag är ingeb konditor och är inte så jäkla hajj på att spackla snyggt på tårtor haha.

Började sedan dekorera med jordgubbar... Så att det verkligen skulle se ut som en riktig, klassisk jordgubbstårta med grädde!

Och ännu en bild på slutresultatet. Som sagt så tyckte jag att den vart så himla rolig. Och det var verkligen en surprise för den första som skar in i den! Jag hade så roligt. Så jo, det blir nog en sådan här på min födelsedag om några dagar, hohoho!
Jenny
2015-08-11 @ 20:25:41

Men wowowowow!!! Har du kommit på den själv?? Den ser ju heeelt jävla AMAZING ut!! Du är så jävla talented!! Jag dör! Fika, för att fira BÅDA våra födelsedagar?? Snarast? Jag har 2 veckor semester med start typ på måndag.. ( möjglitvis lite tidigare... ;)) Kramar!!!

Svar: Åh men vad gullig du är!! Jag har inte kommit på det själv helt och hållet tyvärr! Såg iden att "klä" en vattenmelon med god frosting på på pinterest, men sedan förfinade jag lite iden i huvudet, men sedan såg jag att många andra gjort liknande tårtor, också på pinterest! Xad

Jag vill också fika!!! SNARAST MÖJLIGT!! Jag har ÄNTLIGEN tid igen efter att ha världens mest upptagna veckor, så jag vill verkligen ses så snart det bara går!! När kan du??
luinlote




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0