On the road again tour, Göteborg, Sverige. 215.06.23.

Alltså, Göteborg.

Var börjar jag ens beskriva vad jag var med om i Göteborg?

Det var perfekt. Vädret var perfekt. Konserten var perfekt.

Harry fucking Styles är perfekt.

Det var så BRA!

Vi åkte på Måndagsmorgonen, vi bilade och avfärd gick redan vid klockan sju hemifrån pappa där jag, S och L hade sovit. Vi åkte sedan och plockade upp K, som bor bara knappt tio minuter därifrån, och sedan var vi på väg.

Vi kom fram ganska snabbt, stannade bara två ggr längs vägen, en frukostpaus och en förnödenhetspaus. Det är så mysigt att roadtrippa!

Vi var framme i Göteborg vid typ klockan ett, och gick ganska så omgående och åt lunch, för att sedan gå vidare till Liseberg, vilket L och S var superpeppade på! Vi köpte åkband, vilket för mig var relativt onödigt för jag åkte verkligen bara två grejjer och hade total dödsångest under hela Helix! X_X

Vädret blev successivt gråare under dagen, varpå jag någon gång utbrister en bön till någon form av vädergud eftersom det hela tiden stått att det ska regna och regna och regna under hela konserten på tisdagen - jag säger att det är okej om det regnar nu, hela dagen på Liseberg, bara vi får vackert väder under konserten. Det kan även ha pratats om att eventuellt offra min själ för vackert väder under konserten.

Och jag skojjar inte när jag säger att det tar knappt fem minuter och himlen öppnar sig!!! Alltså det regnar något så kopiöst mycket att det inte är klokt! Vi ska precis sätta oss i Helix och det bara öser ner. Men men, vad ska man göra liksom?

Vi går i alla fall runt, åker lite pariserhjul, och berg-och-dalbana, köper lite sockervadd och spelar lite på såna de lotterihjul när detta händer:

Wohoo! Så jävla awesome!! Två jävla kilo kexchoklad!

Även detta händer:
K vinner två kilo geisha!! ^^/ vi var värsta winners.


Vi åkte Lisebergshjulet, såklart. :3 Så mysigt! 

Utsikt över Gothia Towers, med deras pool som är helt jävla siiiiiick !!! (Hehe, see what I did there?)

Vi köpte även sockervadd! Yummyumm, det har jag inte ätit på... Många, många år! 

När vi vandrade till Liseberg tidigare på dagen så såg vi en restaurang som jag blev jättepeppad på. Den hette Södra Vägen 8, och utifrån såg den jättemysig ut - en lite loungig bistro känsla, och menyn såg så himla skojj ut! De serverade korv i gourmetform, hamburgare samt hummer! Även min nya favorit - lobster rolls!! Och jag vart så pepp, och bokade bord till oss, och såg framför mig en hummer rulle i klass med Burger and Lobster eller deras Smack Deli, för på Smack Deli åt jag i våras något av det godaste jag någonsin ätit vilket var en japansk-style Lobster roll.

Vad som mötte mig var detta:


En typ toast skagen? Som må ha varit gjort med hummer och inte räkor, men smörgåsen var så liten, så liten. Och hummerbitarna var så små så små. Vart är det chunky, smöriga hummerköttet i stora, chewy bitar? Vart var det stora smöriga briochebullen i form av ett rostat korvbröd? Det här var ingen jäkla hummer rulle - det bar en platt smörgås. Så besviken.

L och K åt varain hamburgare som var rent av kass, kass, kass! Smaklös, torr, trist.

S åt en högrevskorv som helt klart var stjärnan av kvällens måltider, men fortfarande ganska trist med tanke på upplevelsen i övrigt. Det tog bland annat nästan 40 minuter för oss att få mat.

Det var tyvärr en så underwhelming upplevelse. Allt med det var helt ointressant. Tråkigt att bli så besviken över något som hade kunnat vara så himla bra...

Men nog om det! Nu vidare till gladare grejjer!

Morgondagen bestämde vi oss för att börja vandra mot Ullevi runt klockan 14, vilket kändes ganska så lagom. Detta gjorde ju att vi hade ett par timmar på stan innan vi behövde börja röra oss mot stadion. Jag och K började med kaffepaus på Starbucks, såklart!




Efter detta gick vi och shoppade lite i NotdStan (?), jag köpte en supersnygg byxdress bland annat! :D

Efter detta började vi vandra mot hotellet för att piffa till oss det sista inför konserten. Vi var alla så snygga!


Och sedan bar det av mot Ullevi! Jag köpte ännu två konsert tshirts (de är SÅ sköna!) och sedan satte vi oss i kön som ringlade sig låååång. 


När vi väl kom in i arenan så trängde jag, S och L framåt så långt vi kunde komma, medans K valde att stanna längre bak för att ha lite mera svängrum. Vi andra tre ville såklart så nära som möjligt istället. 


Selfie inne på arenan!

Vid klockan sju körde förbandet igång, det var igen det fantastiska bandet McBusted! (Innan dess hade det varit The Foo Conspiracy, men de är för mig helt ointressanta så jag kommer inte ihåg någonting såååå...)

McBusted var hur som helst helt awesome. De var roliga, quirky, extremt peppiga och välddigt, väldigt duktiga! Pluspoäng also för innuendo-jokes och att trummisen hette Harry och sa sig känna sig väldigt älskad på grund av alla Harry skyltar i publiken. JAG SKRATTADE SÅ MYCKET!

Så mycket folk! Ullevi var långt ifrån fullt, men det var ändå närmare 50000 människor i publiken! SÅ STOLT!

Panormamabild över stadion så gott jag kunde.

Sen började klockan närma sig 20.45 och alla började blåsa upp sina ballonger och ladda ordentligt. 

Sedan kom de. Introvideon började spelas och alltså, den är så BRA! Och jag kan inte beskriva hur perfekt publiken var! Alla var SÅ peppade, det gick inte ens att jämfra med Norge-publiken. Här dansade och sjöng alla från början, det var så så glatt, och så så kul och alltså, stämninge var utom denna värld, redan innan One Direction ens hade intagit scen.

Det är sådana här gånger som jag minns varför det är det absolut bästa jag vet att gå på konsert. Hur levande det får mig att känna mig.

Och One Direction på Ullevi är den bästa konsertupplevelsen jag någonsin har haft. Det var helt magiskt!

De öppnade med låten Clouds. En fantastisk, maffig låt att starta med, från deras senaste album Four. 
De fortsatte med albumets första singel, Steal my girl, och båda dess låtar sjöng de från main stage, alltså scenen längst fram. Efter detta började de röra sig neråt, på the runway, när de började på näst låt vilken var Where do broken hearts go, vilken är en av Four albumets bästa låtar. En riktig powerlåt med en hel del 80-tals feeling. Jag älskar den SÅ mycket! 

Liam tog täten och gick längw och väl på runwayen, och interagerade länge och mycket med fansen. Det gjorde även Harry, och alltså, när de alla kom närmare och närmare oss, som stod ganska nära mittenscenen... Jag ville dö. Vi stod ju så nära, det var vid den här tiden mellan kanske fyra och fem personer mellan oss och staketet framför runwayen, och vi var precis i skarven till center stage. SÅ bra platser!

Leeyum~ han är så HIMLA GULLIG!!

Min älskade Tiny Son, Louis Tomlinson, som såg bättre ut än någonsin. Han var så VACKER denna dag. Håret i sidlugg, han är "rundare" än han varit tidigare, det strålar om honom, han mår så bra och han är så GLAD! Jag älskar honom så mycket.

Louis, Harry, Niall och Liam. Jag älskar dem så mycket att det gör ONT!


Louis, Liam och Harry. <3

Harold och hans perky nipples. :}


Harry har de sjukaste långa benen. Och det är så vansinnigt, för han är samtidigt den människa med mest kroppskontroll och känsla, samtidigt som han är fumlig och snavar över sig själv som vore han en liten ranglig babygiraff.

Alltså jag älskar honom så mycket. I CRY!



Hand jävla smirk. ;__;

Sedan var det dags för Midnight Memories. Den var SÅ bra! Den körde dem på center stage. Alltså den är en sån jävla powerlåt, man får SÅ mycket feeling av den!

Han är en sådan jävla rockstar att det är inte ens roligt!

Någon sorts formation är på gång här. 

Niall och hans gitarr i en fantastiskt fortunate ray of light. <3

(Helvetes skit nu tappade jag min mobil så skärmjävel sprack fuckfuckfuck)

Nu har jag världens oreda på mina foton, så jag kommer bara posta dem i hel oordning, men så kan det vara. Men först ska jag posta resten av setlisten.

Kiss You
Stockholm Syndrome
Ready to Run
Happily
Strong
Better than Words
Don't forget where you Belong
18
Little Things
Night Changes
Alive
No Control (!!!!!!)
Diana
One Thing
What makes you beautiful
Through the Dark
Girl Almighty
Story of my Life
You & I
Little White Lies
Little Black Dress
Best Song Ever

- - -

Lilo waterfight. <333 de är så jäkla söta de här två, det har vart waterfights och shenenigans varenda konsert under skandinaviendelen av turnen. <333


Så glad Louis.



Maffigaste scenen.

När Louis ler och hans ögon blir praktiskt taget osynliga för han böir så GLAD och kråkfötterna ahhh.

Det var såhär att de var SÅ peppade under hela sverigekonserten. Vi vet ju att de tycker mycket om Sverige, rent allmänt, men det här var en sådan otrolig bekräftelse, det var helt galet. På internet kallar de det "The holy trinity - Leeds, Wellington and Sweden!"

För de var SÅ otroligt pepp! De skrattade, de skojjade, busade. Harry var SÅ livlig!

Det var bland annat ett helt utbyta med publiken dr han skrek om både Zlatan Ibrahimovic och meatballs, vilket avslutadea med att han vrålade ut, "OF COURSE YOU DO EVERYBODY LOVES KÖTTBULLAR!!" Och alltså han är så gullig att jag tror jag dör.

Och Harry och Louis. Alltså ni förstår inte. De älskar varandra så mycket.

Lou being a little shit och Harry dör. Alltså det finns ingen som får honom att skratta sådär mycket, annat än Louis Tomlinson.



The fond!!


Alltsåååååå


Älsklingar!!

Harry fick en så fin sverigeperuk!



Louuuuuu 


Alltså jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag älskar de här två. Och de älskar varandra så mycket. SÅ MYCKET!!

Och I need them to have really really filthy sex with each other! På riktigt.


Så attraktiva, uuuugh.

True, true.





(Detta foto är inte taget av mig, jg har sparat ner det från tumblr)
Men guuuuud, Harry vevade med en Sverige/Always in my Heart flagga. Jag avlider.


Post concert foto.

Jag hoppas jag ska kunna posta ett gäng videos som jag filmat också, men det verkar inte funka från mobilappwn? Jag ska se om det fungerar när jag kommer hem till datorn! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0