Gourmet tour pt 2

Och så vidare om Londons matäventyr!

På Torsdagen hade jag ju sedan tidigare bokat in ett bus, i form av en tatuering! Jag har länge velat göra en ny, och hittade en studio som hade en tatuerare som verkade bra på exakt det jag ville ha... Men mer om det i ett annat inlägg. Nu handlar det ju om mat. :3

Jag och L knatade på förmiddagen till Camden Market, en plats jag fullkomligt förälskat mig i! Det är mysigt, kul och ganska avslappnat om en väljer rätt tid att gå dit - på helgeftermiddagar är det tydligen helt tvärtom, då är det så fullt med folk att de till och med kan få stänga ner hela tunnelbanestationen för att folk inte får plats. HUR SJUKT?

Hur som haver, vi var där hyfsat tidigt på förmiddagen, och vandrade först runt och kollade lite bland marknadsstånden och så, vilket ju alltid är kul. Det finns ju hemskt mycket skräp, men det finns också förvånansvärt mycket kul! Vi köpte några linnen, jag köpte en jättesnygg ullhatt...

En Banksy-topp! Älskar den! Och hatten är liksom en LEOPARDMÖNSTRAD SLOKHATT. Kan det bli bättre? (Hint: Nej. Nej, det kan inte bli bättre!)

Efter lite allmän shopping (jag köpte även två jackor... Oops? XD) så var det dags för lunch! Så gick vi givetvis till matmarknaden i Camden town, den där det samlats folk från all världens hörn och alla roliga smaker och människor möts, och det är som himlen!!

Vi bestämdr oss efter många om och men om två olika rätter - en fantastisk bao - en vietnamesisk ångad bulle med ett soja/karamell marinerat fläskkött, och, ah, SÅ GOTT!


Det ser messy, kladdigt, gooey, och alldeles... Alldeles underbart ut!!

Vi körde även på en alldeles ljuvlig falaffel sallad! Så sjukt gott. De hade i en massa syrliga pickles som tog salladen till nästa nivå. *__*

L njuter i fulla drag! *_*

Jag var hysteriskt nöjd med min mat, hahahhaaa! XD Njöt så jag nästan ville gråta ner i min bao.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0