Nytt år!

Idag är det nyårsdagen! 

Det är fredag, vilket ju är väldigt lyxigt för det innebär ju att det är ledigt två dagar till efter idag, trots att det inte är några röda dagar. 

Jag är så nöjd med 2015. Det var ett roligt år, ett fint år, ett år av nya vänskaper och en massa massa skratt. Jag hoppas att 2016 går i samma anda.

2015 fick jag resa mycket, även om jag inte kom en ända sväng till mitt älskade Japan, vilket ju har resulterat i en kopiös homesickness de senaste dagarna. Men en måste ju ändå säga att London inte en, inte två, inte tre... utan fyra gånger ju inte är så illa pinkat. Sedan var det ju sommarens konsert-turnerande som ju innebar både oslo, göteborg och finland som var något av det roligaste någonsin. Denna fantastiska grupp med pojkar som har gett mig sådana kopiösa mängder med lyckokänslor OCH ångest detta år. Det har verkligen varit en riktig resa att följa One Direction iår, med allt vad det innebär. Men främst är jag bara glad, och så kopiöst tacksam för att de ger mig musik att lyssna på, musik som gör mig glad, fantastisk musik som jag kan lyssna på varje, varje dag utan att tröttna. Musik som fortfarande blir bättre och bättee för varje gång jag hör den.

Vad jag ska ta tag i under 2016 är... Det är inga nyårslöften. Men det är något jag ska ta tag i.

Jag dricker alldeles för lite vatten om dagarna. Jag har inga huvudvärkar, och jag är inte som ett skrumpet russin i kroppen, men det är ändå frustrerande att jag inte lyckas dricka mer än kanske 5-7 dl vatten om dagen.

Nu ska det bli ändring på det. Jag ska dricka 1,5 liter om dagen, start nu. Just nu ligger jag på åtta deciliter, för idag - progress. 

Mitt andra mål för iår är att få bättre koll på mina pengar. För gud vad det går pengar hela tiden. Jag ska få ner mina månadskostnader, och har redan tagit tag i det - sagt upp mitt apple tv konto, sagt upp mitt telenor abonnemang som jag inte använt på nästan två år. Helt galet.

Bara dessa två enkla enkla saker, som jag gjorde idag, gör att jag sparar 300 kronor i månaden. Det är 3600:- på ett år. Det är en halv flygbiljett till Tokyo. Det gör skillnad.

Speciellt nu när jag som sagt längtar SÅ mycket tillbaka... Nu när det var 1,5 år sedan jag var där sist...

Men kanske, förhoppningsvis, får jag åka snart. :)))




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0