Det närmar sig semester

Jag har inte nedräkning som så, men gud så skönt det ska bli med semester. Speciellt ni när folk börjar gå allt eftersom. Min närmsta kollega jobbat denna veckan ut bara, och det blir alltså våra sista arbetsdagar tillsammans, för hon är fortfarande på semester när jag jobbar min sista dag både inför semester och jobbyte. Jag har bara 17 arbetsdagar kvar på detta jobb, känns ganska galet! Sedan är det semester! Det känns nästan ännu mera galet.

Sedan är det snart, snart dags för Korea! Jag är så pepp att jag nästan dör, för det ska bli så himla konstigt!! Vad är korea ens hahahhaa? Mina planer so far ser ut som följer: äta street food. Hahahhaa.

Och jag längtar så efter några dagar i Tokyo. Och det är så skönt för eftersom jag så nyss var där är jag så extremt ostressad inför denna resa. Jag vill bara strosa runt och typ... Titta på folk. Okynnes-njuta av sommar Tokyo. Sitta på Starbucks över Shibuya crossing och titta på folkvimlet som myllrar förbi och lyssna på white noise i bakgrunden - det finns på riktigt ingenting som gör mig lugnare.

Jag och J satt och gjorde lite planer när vi var ute och åt Vietnamesisk mat igår på min favvo restaurang, Minh Mat på Odenplan.

Vi började med smarriga sommarrullar med grillad anka - fantastiskt goda! Jag älskade den rökiga, grillade smaken, det var underbart gott!! 


Tvingade mig själv att prova en ny varmrätt - deras veganska crepe är ju fortfarande något av det bästa jag någonsin ätit!! Denna gången vart det något med fläskfärsbiffar, en sorts street food från Hanoi som hette Bun Cha som var sjukt goda! Crepen är fortfarande bäst, dock... 

En matresa till Vietnam låter som en plan...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0