Lördagsmorgon

Det är långhelg!! På Måndag är det sveriges nationaldag, så drt innebär att det är röd dag, vilket i sin tur innebär att en är ledig! Helt underbart!! \^^/

Igår var i övrigt en väldigt väldigt bra dag. Den kändes dock inte alls som en Fredag, så det var lite konstigt. Medans förra veckan kändes som världshistoriens längst så har denna bara rusat iväg, får inte riktigt ihop det. Men sommaren, den är i alla fall här, på riktigt nu. Det har varit soligt och fint i flera dagar, till och med jag som alltid fryser har skippat jackan på morgnarna och igår gick jag helt barbent till jobbet - det är stort!!

Igår såg jag ut såhär. Hade min fina fina klänning som kommer från Lindex barnavdelning, och mina fantastisks "herr"skor. Jag har börjat få såpass "långt" hår att jag kan fläta det en liten bit också, så igår körde jag tandemflätor efter varandra.

Jag började min jobbdag med att berätta för B på jobbet att jag skulle sluta. B är den jag jobbat med närmast, och hon är en av dem jag kommer sakna mest när jag går. Jag tycker att vi jobbat jättebra tillsammans, och hon är otroligt duktig och kreativ. Awesome människa, verkligen.

Dagen fortsatte sedan med att jag skulle  berätta för mina chefer, men det visade sig då att min ena chef inte var på plats. Så fick ta det bara med den ena, som var otroligt stöttande och glad för min skull, vilket jag är både glad och tacksam för! Såklart var han lite... besviken? Ledsen? Något sådant,  alla fall, också, men han sa att såklart kan jag inte tacka nej till det, utan måste ju såklart ta chansen när den kommer! Så det var jätteskönt, jag var lite orolig innan, just eftersom jag ju vet att jag stökar till det mitt under sommartiden också, när alla semesterlistor och planer redan är klara. Men som sagt, han var ändå bara glad för min skull. Passade sedan på att ringa min andra chef för att berätta detta, ville hellre att det skulle komma från min mun (även om något sådant här är tråkigt att ta över telefon!) och hon hade samma reaktion som min andra chef, glad för min skull! Det roliga är att båda sa, "vi vet ju att det är åt det hållet som du vill gå!" Vilket är lite lustigt, för jag vet inte ens själv vart jag vill när jag blir stor hahahhaaa. Jag vet inte alls om det är ett mål jag har att bli restaurangchef, även om jag nu ska bli biträdande restaurangchef. Mina mål ser lite annorlunda ut än andras, jag räknar inte mål i att klättra på karriärstegar eller liknande, utan mina mål är snarare att må bra, att andra som är runt mig ska må bra, och mitt eviga mission - att ha roligt och utvecklas. Jag avskyr att stå stilla och det värsta jag vet är att bli uttråkad. Så jag vet inte om mitt mål är att gå vidare den vägen, utan snarare är det kanske mitt mål att lära mig så mycket nytt som möjligt och ha så roligt som möjligt längs vägen. Och detta innebär faktiskt ibland också att det ska bara riktigt jobbigt hahahhaa.

Hur som haver så, tillslut kom eftermiddagen och jag hade bestämt att jag skulle berätta för alla kollegor under eftermiddagens möte och genomgång att jag sagt upp mig och, alltså, jag har ju inte jobbat här så himla länge (ett halvår lite drygt) och alla blev ändå så himla ledsna. Jag blev helt tagen! En annan B än sen tidigare nämnda blev så ledsen att han gick därifrån, och kom inte tillbaka på en halvtimme? När han kom tillbaka kom han och gav mig världens bamsekram och sa att jag är "the best girl I've m ever worked with" och jag bara ";____;". Alla var så ledsna, och alla vart samtidigt så glada för min skull! Så himla fint. Och ledsamt. So many feelings.

Dagen fortsatte sedan med att jag gick och fikade med en ny bekant, den bar också skitmysigtnoch roligt! Vi satt och babblade och skvallrade i flera timmar, så det var också verkligen superkul!! Sedan hade jag telefonjour inflera timmar och sedan menade jag att läsa/kolla igenom några matlagningstidningar jag köpt men jag somnade ifrån dem hahahaa. Kaos. Vaknade sedan istället vid klockan fem imorse, jätteutvilad och blrjade direkt städa lägenheten och sedan gick jag ut och tog världens kortaste joggingtur - på riktigt var jag bara ute i en kvart, och vart helt förstörd. Hahhaa, vilket jäkla öde...






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0