Tattoo

Idag var det äntligen dags! Äntligen fick jag färglägga min tatuering, koi fisken jag gjorde på mitt lår i början på Mars.

Planen var ju att jag skulle förglägga den ganska snart inpå efter att den läkt när jag gjort konturerna, men tiden sprang ifrån mig på ett helt galet sätt som jag inte alld varit beredd på. Förstår inte vad som hänt med den.

Med tillslut så, så gick jag äntligen till Inti på Machete Ink i Bandhagen och bokade en ny tid med honom för färgläggning. Och idag var det äntligen dags. Jag fick en bra tid - en Lördag är helt toppen, då får tatueringen till och med chans att sluta vätska sig så mycket som den alltid gör precis precis i början, innan den börjat läka ordentligt. Så skönt! Så klockan elva på förmiddagen hade jag tid, och vi körde igång.

Här är ju originalbilden, tecknad av min kära kära vän E. 

Konturerna gjorde jag som sagt i början på Mars, men jag har hela tiden menat att färglägga den. Men jag har velat och velat och velat fram och tillbaka, hur jag vill göra, villa färger jag velat använda. Det enda jag vetat 100% säkert var att körsbärsblommorna skulle vara rosa. Och sedan var jag så gott som 100% på att hon skulle ha gröna ögon. Sedan har jag velat som en tok, funderat och funderat och funderat som en galning, så när jag väl kom dit så sa jag gröna ögon, rosa körsbärsblommor, och sedan fick han fria händer. Lite scary, men mest bara kul och yay! 

Och här är resultatet av Inti's freestyling:


Här är den! Alltså den är så snygg!! 

Detaljerna på denna fisk - skuggningarna, prickarna i fenor och fjäll. De olika tosa nyanserna i alla blommor.

Jag älskar den så!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0