Hemma

Jag fortsätter harva på om min sjukskrivning, fortsätter att tycka synd om mig själv, hah. Idag blev det nu i alla fall beslutat att jag inte ska jobba alls inna jag reser iväg nästa vecka. Idag var jag på vårdcentralen, och stygnen togs bort vilket var skönt, för de har varit väldigt irriterade på sista tiden.

Det var lite läskigt att ta bort stygnen, för det är fortfarande ganska öppet, så när stygnen inte längre håller ihop det så är såret fortfarande relativt öppet. Det blöder inte och det vätskar inte, och det känns ju väldigt skönt i alla fall. Så det är lovande. Men som sagt så såg det väldigt läskigt när såret öppnade upp sig utan stygnen...
Men, tydligen ska en ju ändå ta bort dem, då det tydligen kan bli väldigt fula ärr om stygnen sitter kvar för länge... Så mu är såret tejpat och ihoplappat väldigt ordentligt, och det är ju skönt i alla fall, även om jag är lite orolig att det ännu lättare ska gå upp nu...

Med det sagt är det i alla fall som sagt bestämt att jag ska vara hemma till onsdag, och sedan på torsdag reser jag iväg, och då betyder det att jag får vila handleden i totalt en hel månad och det är nog det den nwhöver egentligen.

Och nu när detta är bestämt så känner jag mig så... lättad. Jag har bog varit mer stressad och orolig av allt det här än vad jag har trott. Jag vill tillbaka och jobba, jag har känt mig så frustrerad, men också känt en stress i form av att det känns som om en placerar alla andra i klistret, eftersom en inte är på plats. Så jag har känt en stress att bli bättre och komma tillbaka, och samtidigt känt en oro för hur det ska fungera... Och nu känner jag bara ett lugn, och det känns så bra. Min handled ska få läka ordentligt i lugn och ro. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0