Koi

Nu ska jag äntligen visa upp nya tatueringen! Gjorde den i torsdag, adrenalinpåslaget var enormt och ett tag spände jag mig så mycket att tatueraren skällde på mig ha ha haaa.

Var helt förstörd på torsdagskvällen! För att inte tala om fredagen lol.

Hur som helst är jag så så nöjd med den, så här ska ni få se resultatet.

Här är skissen. Den är alltså placerad på utsidan av mitt högerlår.

Här är under själva tatuerandet. Inte helt bekvämt att ligga i konstiga positioner under 2,5 timme! Jag tatuerade mig på Machete Ink i Bandhagen och kan VERKLIGEN rekomendera honom. Han var sjukt, sjukt duktig och proffsig! 

Här får ni för första gången se hur den ska bli-ish.

Och, tadaa!

Den är så ljuvlig! Detta är alltså efter första sittningen, nästa vända ska det färg i fjällen, och i körsbärsblommorna. De ska såklart bli rosa, samma rosa nyans i fjäll och i blommor är tanken just nu.

Alltså jag är så nöjd. Min tanke från första början var en japansk koi fisk, en tatuerad på benet. Koi fiskar står enligt japansk lore för förändring, förbättring och så vidare och så vidare, och det finns olika betydelser beroende på om fiskarna simmar medströms eller motströms. Motströms symboliserar att en är mitt i en kamp, att en försöker göra en förändring och förbättring. Medströms innebär istället att en är nöjd med sig själv, att en gjort sin kamp, gjort förändringen och förbättringen en vill göra. Och dt är det jag känner att jag gjort. Min fisk simmar alltså medströms. Den är så fin!! Jag älskar den!!

Jag hade också en tanke med min koifisk, och det var ju att den skulle vara relativt feminin. I vanliga fall är koifiskar ganska maskulina symboler, ganska grova, med dova färger och jag kände att det är inte alls jag, utan jag ville ha en mjukare, en som är mer delicate. Så jag frågade min fantastiska vän E om hon ville designa åt mig, och det ville hon och jag är så så tacksam och som alltid - så oerhört imponerad av hennes otroliga talang. Hon är absolut fantastisk.

Här är hennes oroginalbild! Som ni ser, hon är otrolig. Tack snälla, snälla E!! Jag är så tacksam!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0