Peel the avocado

Peel the avocado är världens bästa inside joke och jag gråter bara jag tänker på det.

Hur som haver så älskar jag avocado mer än livet. Det är gott till allt, i allt, alltid. Och just nu är detta min största besatthet:

Avocadotoast. Det funkar ju på vilket sätt som helst, egentligen, men idag gjorde jag det på helt vanligt, fluffigt klassiskt vitt formbröd som jag rostat i ugnen. Sedan skär en upp avocado fint, på med salt och peppar och rostade sesamfrön. Klassikernas klassiker. En kan ha den helt vegansk, men jag älskar smör så jag har såklart smör på mackan. Sedan kan en äta det på grovt bröd, knäckebröd, riskaka... Vad en än vill! Så gott!! Stek ett ägg att ha på också/gör en fastare äggröra att lägg på om du vill ha mer protein eller bara vill att den ska vara lite matigare. Så jäklarna gott.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

luinlote.blogg.se

Detta är jag.

RSS 2.0